Iedereen is creatief!
Op zoek naar meer inspiratie?
Design Thinking is voor iedereen
Magda Filon
Design Thinking. Het is al een hele tijd in opmars en toch zijn er nog veel bedrijven die zich laten afschrikken door te denken als een designer. Nergens voor nodig. Sterker nog, een Design Thinking training of Design Thinking workshop helpt teams in jouw organisatie leren om beter samen te werken, bevordert de creativiteit en focust zich op een bepaald doel en resultaat, wat nodig is voor een geolied innovatieproces.
De opmars van Design Thinking
Waarom krijgt het nu ineens zoveel aandacht? We komen erachter dat een hectische, onvoorspelbare wereld een andere aanpak vereist om producten & diensten te ontwikkelen. Complexe vraagstukken (zgn. ‘wicked problems’) kun je niet in een stap-voor-stap manier oplossen en vragen om creativiteit, veel ideeën, allerlei mogelijkheden testen en beginnen bij de klant (de klant centraal stellen). Want iedereen heeft maar een stukje van de puzzel.
Bij een Design Thinking training of Design Thinking workshop staat altijd de klant of gebruiker centraal. Ook jij kan ‘denken als een designer’: Iedereen is creatief Complexe vraagstukken kun je het best samen oplossen Creatieve organisaties zijn meer wendbaar Het gedachtegoed van Design Thinking bestaat al sinds 1991 en komt uit de koker van Tim Brown (Ideo). Het is een manier van denken en kan op veel plekken in de organisatie worden ingezet. Bijvoorbeeld bij het ontwikkelen en verbeteren van producten & diensten of klantervaringen. Het beste kun je Design Thinking toepassen aan het begin van de innovatiecyclus. Kies dus voor een project dat nog in de kinderschoenen staat of een die je helemaal op z’n kop wilt zetten. En vergeet niet dat het allemaal draait om leren en samen jullie innovatiestrategie tot uitvoering brengen.
Bij een Design Thinking training of Design Thinking workshop staat altijd de klant of gebruiker centraal. Ook jij kan ‘denken als een designer’: Iedereen is creatief Complexe vraagstukken kun je het best samen oplossen Creatieve organisaties zijn meer wendbaar Het gedachtegoed van Design Thinking bestaat al sinds 1991 en komt uit de koker van Tim Brown (Ideo). Het is een manier van denken en kan op veel plekken in de organisatie worden ingezet. Bijvoorbeeld bij het ontwikkelen en verbeteren van producten & diensten of klantervaringen. Het beste kun je Design Thinking toepassen aan het begin van de innovatiecyclus. Kies dus voor een project dat nog in de kinderschoenen staat of een die je helemaal op z’n kop wilt zetten. En vergeet niet dat het allemaal draait om leren en samen jullie innovatiestrategie tot uitvoering brengen.