Wat is een businessmodel en hoe ontwikkelt u er een? Vaak heeft men het over een verdienmodel, wanneer men eigenlijk een businessmodel bedoelt. Op zich niet vreemd, ze beantwoorden beide de vraag hoe een organisatie geld verdient. Een businessmodel gaat echter veel verder en geeft antwoord op vragen als:
Dus wat is een businessmodel precies? Het maakt inzichtelijk hoe een organisatie waarde creëert, vermarkt en distribueert.
De wereld verandert in een rap tempo. Technologische ontwikkelingen maken het ondenkbare mogelijk, markten veranderen, klanten hebben andere behoeften en medewerkers verlangen andere dingen van werkgevers. Pas daarom uw businessmodel aan om op langere termijn succesvol te zijn. Een nieuw of herijkt businessmodel is nodig, omdat:
Herkent u bovenstaande punten? BRIL helpt met de creatie van meerwaarde. Neem vrijblijvend contact met ons op.
Het Business Model Canvas is een handige tool die, op een overzichtelijke manier, het bedrijf in kaart brengt. Aan de hand van negen bouwstenen beschrijf u de organisatie, het verdienmodel, klanten, relaties en leveranciers.
BRIL gebruikt het Business Model Canvas als leidraad. Wij helpen klanten om op een overzichtelijke wijze tot de essentie van hun organisatie te komen. BRIL leert de organisatie, aan de hand van de negen bouwstenen en hun onderlinge relatie, tot consistente strategische keuzes te komen. Deze strategische keuzes leiden tot: