...

Klantarena

Voordelen klantarena?

"Nooit gedacht dat één middag luisteren kon leiden tot zoveel waardevolle vervolggesprekken met klanten. Een enorme sprong voor onze organisatie naar klantgerichtheid."

Beleef een rijke dialoog tussen jouw klanten

Een indrukwekkend krachtig tool met positieve impact op je team én op je klanten. Ontdek hoe je als organisatie nog meer waarde kunt toevoegen in de reis van je klant. Waar liggen ze wakker van? Waar zitten de belangrijkste uitdagingen? Wat zoeken ze in een samenwerkingspartner? Tijdens een klantarena bouw je én aan een sterke klantrelatie én krijg je een kijkje in het hoofd van jouw klanten.

Wat is een klantarena?

In een klantarena gaan maximaal 10 van jouw klanten ongeveer 2 uur met elkaar de dialoog aan over hun wereld. Zoals in de naam al gesuggereerd wordt, zitten al jouw klanten in een arena en voeren een dialoog onder leiding van BRIL innovatie als onafhankelijke moderator. De klanten zitten centraal in een binnenring. De buitenring is gereserveerd voor jou en andere medewerkers van jouw organisatie. Na afloop is er tijd om na te praten met klanten en we sluiten af met een reflectieworkshop met de collega’s die erbij waren.

Waarom een klantarena?

Vergroot de klantgerichtheid in jouw team of organisatie en versterk de commerciële slagkracht. Tijdens de klantarena staan niet jullie centraal, maar draait het om de wereld van jouw klanten. Zij gaan met elkaar het gesprek aan onder leiding van BRIL innovatie als onafhankelijke moderator, jullie zitten in de arena en beleven het gesprek op de eerste rang. Jullie hebben de rol om alleen te luisteren en te observeren, en dat valt voor velen niet altijd mee! De kracht van deze tool ligt erin dat klanten zich nog meer ambassadeur voelen van jouw organisatie, het gevoel hebben dat er met aandacht naar ze geluisterd wordt en dat ze leren van andere organisaties. In feite bied je ze een interessant platform. Tegelijkertijd halen jullie heel veel interessante input op, want ondanks dat je de wereld van de klant goed kent levert een gesprek tussen klanten vaak toch nieuwe en verrassende inzichten op.

Meer details

In een klantarena gaan maximaal 10 van jouw klanten ongeveer 2 uur met elkaar de dialoog aan over hun wereld. Zoals in de naam al gesuggereerd wordt, zitten al jouw klanten in een arena en voeren een dialoog onder leiding van BRIL innovatie als onafhankelijke moderator. De klanten zitten centraal in een binnenring. De buitenring is gereserveerd voor jou en andere medewerkers van jouw organisatie. Na afloop is er tijd om na te praten met klanten en we sluiten af met een reflectieworkshop met de collega’s die erbij waren.

Voor teams of organisaties die een deep dive willen maken in de wereld van hun klanten, die klanten een platform willen bieden om ervaringen met elkaar uit te wisselen en die actief aan de slag willen met het leveren van nog waardevollere dienstverlening.

Enthousiaste collega’s die direct aan de slag willen met wat ze gehoord hebben uit de dialoog van klanten en misschien nog belangrijker een aantal heel betrokken klanten die het erg waarderen dat jouw organisatie een dergelijk event heeft georganiseerd.

Vooraf stemmen we af welke onderwerpen en thema’s interessant zijn voor de klantarena. We maken geen volledige vragenlijst, we laten de dialoog leidend zijn voor de onderwerpen die we aansnijden.  Onderwerpen zijn bijvoorbeeld:

– Ontwikkelingen en veranderingen in de branche

– Hoe ze als organisatie omgaan met verschuiving

– Waar ze wakker van liggen en waar uitdagingen zitten

– Welke rol ze zien weggelegd voor jouw organisatie

Het resultaat? Wendbare, waardevolle professionals, teams en organisaties die met een dikke glimlach de toekomst vormgeven! 

Ook interessant voor jou:

Whitepaper: Help mijn organisatie wordt innovatief!
innovatie
Innovatieworkshop
Leergang Succesvol Innoveren
innovatie
Op zoek naar iets anders?
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.