Klantonderzoek

Waarom een klantonderzoek?

"Succesvolle organisaties bouwen continu aan de klantbeleving. Het is een mindset geworteld in het DNA van de organisatie. "

Ontdek wat klanten echt waardevol vinden

Innovatie gaat over hoe organisaties op een andere en betere manier waarde kunnen creëren voor klanten. Het is belangrijk om niet alleen de bril van de klant op te zetten, maar juist ook te luisteren naar wat klanten jou te vertellen hebben. Duik in de wereld van de klant en gebruik de denkkracht om morgen nog steeds waardevol te zijn. Daar draait het om in ons klantonderzoek.

 

Het gaat er vandaag de dag niet langer om of je product of dienst voldoet aan de verwachtingen, maar hoe de klant jouw product of dienst gebruikt om zijn doelen te bereiken. Ons klantonderzoek naar klantwaarde is niet te vergelijken met klanttevredenheidsonderzoek. Bij een tevredenheidsonderzoek blik je terug of sta je stil bij “doe ik wat ik doe goed?”. Je gaat uit van je aanbod en hoe de klant dit waardeert. Maar de vraag is, vindt de klant ook dat je het juiste doet? Dat is waar het bij ons klantonderzoek om draait, waarde halen uit inzichten die vertellen of je het juiste doet en waar kansen liggen om in de toekomst succesvol te zijn.

 

Meer details

Op basis van een intake en eventueel interviews bij de klant ontwikkelen we een prikkelende survey (dynamisch, kort en krachtig voor maximaal kwalitatieve input) voor de geselecteerde doelgroepen. We gaan op zoek naar naar antwoorden op vragen als: Welke uitdagingen heeft de klant? Waar ligt hij wakker van? Wat wil de klant oplossen of voor elkaar krijgen? Naar welke waarde is hij op zoek? Ieder klantonderzoek is op maat gemaakt en specifiek toegespitst op jouw business en de wereld van de klant.

Organisaties die een stap verder willen dan een gebruikelijk tevredenheidsonderzoek en op zoek zijn naar de werkelijke drijvers van hun klanten. Geschikt voor kwantitatieve onderzoeken vanaf 30 respondenten, bij een kleinere groep is een andere werkvorm meer geschikt. Kijk hiervoor ook eens naar onze klantarena’s

Ga vandaag nog op ontdekkingsreis en verdiep je in jouw klanten. Geef de voice of the customer een prominente plek in je organisatie. Maak datagedreven beslissingen. Bouw aan sterke klantrelaties en creëer een glimlach bij de klant. Gebruik de klant als hefboom om je team klantgerichter te maken.

Gemiddelde doorlooptijd is 1-2 maanden, inclusief opzetten van de vragenlijst, het uitzetten en analyseren van de resultaten. Wij maken gebruik van een uitgebreid surveytool, waarin we iedere vragenlijst zelf kunnen ontwerpen en waarin we het simpel en prettig maken om het in te vullen:

– Toegankelijk vanaf ieder apparaat

– Branded vragenlijst

– Geen zorgen over beheer

– Betrouwbaar en veilig

– Gegevens worden anoniem verwerkt

– Persoonsgegevens worden enkel gebruikt om survey uit te sturen

– Data blijft eigendom van jouw organisatie

– Uitsturen door BRIL innovatie of met een link door jullie zelf

– Analyse onafhankelijk geïnterpreteerd door BRIL innovatie

Het resultaat? Wendbare, waardevolle professionals, teams en organisaties die met een dikke glimlach de toekomst vormgeven! 

Ook interessant voor jou:

Whitepaper: Help mijn organisatie wordt innovatief!
innovatie
Innovatieworkshop
Leergang Succesvol Innoveren
innovatie
Op zoek naar iets anders?