Onze klanten aan het woord
Met trots presenteren we zeven van onze mooie opdrachten voor organisaties uit verschillende branches, met ieder een eigen vraagstuk.
Leer innoveren! Start vandaag nog de innovatiemotor!
Met trots presenteren we zeven van onze mooie opdrachten voor organisaties uit verschillende branches, met ieder een eigen vraagstuk.
Waarom zeven? Om je een kijkje te geven in onze keuken en je niet te overladen met onze andere honderden gave opdrachten. Trots? Ja, wij zijn super trots! Niet omdat we onszelf zo cool vinden, alhoewel we hele toffe opdrachten doen. Maar trots met een hele dikke glimlach voor onze klanten die de innovatiebeweging hebben weten in te zetten en daarop doorpakken.
Ik heb zo veel energie gekregen van de leergang, dat is niet normaal! Ik heb een compleet andere denkwijze nu, ik wilde dat ik dat 10 jaar geleden had geweten. Wat mij opvalt is dat de urgentie wel gevoeld wordt, maar we vaak niet weten HOE er iets aan te doen. Nu weet ik het wel. Het zijn simpele kleine stappen. Maar je moet het wel doen. Mijn sales aanpak is nog tijdens de Leergang Succesvol Innoveren aangepast en het bleek een succes. Dat geeft je een boost om verder te gaan.
Mijn manier van werken is anders geworden, meer ondernemend. In plaats van het probleem voor mezelf houden en achter de schermen gaan goochelen leg ik het nu op tafel bij klanten. Ik zag expertise vragen als zwakte, maar het is een sterkte gebleken. Het wekt vertrouwen en het verrast. Nu is de klant deelgenoot van het proces en we willen er samen een succesverhaal van maken. Als ik nu een probleem voor mijn neus krijg pak ik de stappen en de sheets erbij van Leergang Succesvol Innoveren en kijk ik: hoe kan ik dit aanpakken?
Met het team, wat samengesteld was uit verschillende disciplines, heb ik nog steeds intensief contact. We hebben elkaar gevonden, daar waar we eerder elkaar niet zo snel zouden opzoeken. Zelfs als je denkt dat je zelf alles gezien hebt, schijnt iemand met een andere achtergrond toch nog nieuw licht op de zaak. Dat maakt het strakker en scherper! Dit zouden we veel vaker moeten doen.
De training van BRIL innovatie is niet uit een studieboek te halen. Dat maakt het sterk. De pluspunten op een rijtje: de interactie van de trainers, de opdrachten zijn pittig en uitdagend maar goed (hoewel het eerst simpel lijkt), duidelijke terugkoppeling van vorige keren en je verwachting wordt goed gemanaged, tijd voor de opdrachten te doen tijdens de trainingen, kritische vragen en hulp, super goede feedback (waar je energie van krijgt om weer verder te gaan). Het is praktisch en het belangrijkste: het werkt gewoon.
Dan is me nog een ding bijgebleven: experimenteren in je werk. Zo lang je aan het experimenteren bent met een probleem, is het experiment altijd geslaagd. Er is altijd een uitkomst. Misschien niet die je zelf wilde, maar je kan er wel weer verder mee bouwen.
Echt gaaf dat er iets compleet verandert is!
Van Wijnen is een ontwikkelende bouwer, binnen de domeinen wonen, werken, zorgen, leren en recreëren. Van Wijnen creëert plekken waar je graag bent en waar je je thuis voelt. Samen bouwen aan ruimte voor een beter leven. Dat is onze missie, en die missie heeft vandaag de dag meer inhoud dan ooit.
We zijn daarom met BRIL innovatie de samenwerking aangegaan om onze missie te ondersteunen met de nodige innovatie. Zo hebben we bijvoorbeeld ronde tafels over de toekomst van wonen georganiseerd om inzichten te krijgen in de behoefte van onder andere corporaties, gemeenten en beleggers. Vervolgens hebben we deze uitkomsten verdiept in een grootschalige digitale onderzoeken. De resultaten hebben aan de voorkant gestaan van de positionering van onze verschillende woonoplossingen en hoe we deze naast elkaar kunnen doorontwikkelen tot succesvolle proposities.
Daarnaast ondersteunt BRIL innovatie ons Driemteam, drie jonge collega’s die zich bezig houden met de vraagstukken van overmorgen. Van een grootse, vrije opdracht heeft Magda hen gestructureerd op weg geholpen om de ambitie en werkwijze te concretiseren met een succesvol innovatieproces als resultaat.
BRIL weet zich met oprechte nieuwsgierigheid te verdiepen in de organisatie om het bedrijf verder te helpen en beter te maken. Ze weten het echte verhaal van de klant op te halen, waarbij ze de relevantie voor de organisatie constant in het oog houden. BRIL heeft veel teweeggebracht. De kracht van BRIL zit in het nauw samenwerken met de organisatie en ons te verrassen met nieuwe perspectieven. In de communicatie is er soms maar een half woord nodig en BRIL weet hiermee al een extra laag toe te voegen.
BPD, Bouwfonds Property Development, is een grote gebiedsontwikkelaar die nieuwbouw woonomgevingen realiseert in Nederland en Duitsland. Meer dan één miljoen mensen wonen in woonwijken die BPD heeft ontwikkeld. Dat doen ze vanuit de maatschappelijke overtuiging dat iedereen recht heeft op een fijn thuis in een prettige leefomgeving.
Binnen BPD hadden veel collega’s vernieuwende ideeën, maar door de vele projecten kwamen ze er niet aan toe deze goed op te kunnen pakken. BPD is op zoek gegaan naar een bureau dat gestructureerd hielp om zelf gemakkelijk en blijvend innovaties op te pakken. En met succes, we hebben twee volle innovatiecyclussen met begeleiding van BRIL opgezet en al een aardige innovatievitrine gevuld om direct te kunnen toepassen in onze projecten. De methodische aanpak van BRIL zorgde dat veel collega’s betrokken raakten. Een onvoorzien resultaat was dat collega’s persoonlijke groei doormaakten, doordat ze een rol op zich namen die heel anders was dan de rol bij hun normale werkzaamheden. De kracht van BRIL zit in het enthousiast sturen, maar vooral prikkelen en inspireren. Zo is bijvoorbeeld de eerste innovatiecyclus afgesloten met een leerevent, waarbij de opgepakte ideeën en experimenten op ludieke wijze tentoongesteld zijn aan de hele organisatie. Het hele event was tot in de puntjes verzorgd. Ik kan BRIL innovatie aanbevelen aan organisaties die innovatieve ideeën structureel en goed willen leren oppakken. De kunst zit hem erin dat je actie genereert en start met kleine overzichtelijke experimenten. Ze hebben een goede methodische aanpak dat resulteert in organisatorisch en persoonlijke groei.