Klantarena

Start met innoveren door in de wereld van de klant te stappen.

Wat verwachten klanten eigenlijk van jouw organisatie? Maak je op dit moment de verwachtingen van de klant waar? Kunnen jouw klanten de doelen binnen hun eigen organisatie bereiken met jouw product of dienst? Deze vragen zou iedere organisatie moeten kunnen beantwoorden. Kun je dat niet? Dan is een klantarena dé oplossing voor jou, het helpt je te achterhalen hoe klanten over jouw organisatie denken. Het levert inzicht in de ervaringen en wensen van klanten welke het fundament vormen voor een goede dienstverlening.

Klantarena: in gesprek met…

Wil je weten wat er in het hoofd van jouw klanten omgaat? Tijdens een klantarena ga je luisteren naar jouw B2B klanten en leer je van deze gesprekken. Door je te richten op wat klanten willen en verwachten weet je waar de kansen liggen om met jouw producten of diensten te innoveren. Klantgerichtheid is een factor die het verschil bepaalt tussen succesvolle en minder succesvolle organisaties. Start het gesprek met klanten in een klantarena en ervaar uit eerste hand wat beter kan én moet. Vergroot de klantgerichtheid in jouw organisatie en versterk je commerciële slagkracht.

Nooit gedacht dat één middag luisteren kon leiden tot zoveel waardevolle vervolggesprekken met klanten. Een enorme sprong voor onze organisatie naar klantgerichtheid.

Heijmans
klantarena in actie

Hoe werkt het?

In een klantarena gaan maximaal 10 van jouw B2B klanten ongeveer 2,5 uur met elkaar de dialoog aan over hun wereld. Zoals in de naam al gesuggereerd wordt, zitten al jouw klanten in een arena en voeren een dialoog onder leiding van BRIL innovatie als onafhankelijke moderator. De klanten zitten centraal in een binnenring. De buitenring is gereserveerd voor jou en andere medewerkers van jouw organisatie. Denk hierbij aan de directie, het management team en/of medewerkers van een specifieke afdeling. Hierbij is jullie rol om alleen te luisteren en te observeren, en dat valt voor velen niet altijd mee! Gelukkig kan BRIL innovatie hier goed in begeleiden en zorgen dat jouw klantarena een succes wordt!

Hoe ziet een klantendialoog eruit?

Vandaag de dag gaat het niet alleen over het feit of jouw product of dienst voldoet aan de verwachtingen van klanten, maar ook hoe een klant het product of dienst inzet om doelen binnen zijn organisatie te bereiken. We duiken volledig in de wereld van de klant. Jouw B2B klanten gaan met elkaar in gesprek over onder andere:

– Ontwikkelingen en veranderingen in hun omgeving.

– Hoe ze als organisatie omgaan met deze verschuiving.

– Waar ze wakker van liggen en waar uitdagingen zitten.

– Welke rol ze zien weggelegd voor jouw organisatie.

klantarena - hoe ziet het eruit?
klantarena - evaluatie

Evalueren: leren van jouw klanten

Na afloop breekt de evaluatiefase aan. De medewerkers van jouw organisatie reflecteren op wat ze van jullie klanten gehoord hebben in de klantarena. We halen naar boven hoe klanten naar de verschuivende wereld kijken, hoe jullie daar zelf naar kijken, en wat dit betekent voor de organisatie. Zo komen we tot belangrijke thema’s die leiden tot concrete verbeterpunten en veel toegevoegde waarde. Want wanneer je weet wat er allemaal speelt rondom jouw klanten kun je daar haarfijn op inspelen. Start met innoveren vanuit de klant en ga de uitdaging aan om je écht te verplaatsen in jouw klanten door een halve dag in zijn wereld te stappen. Wil je meer informatie of wil je een klantarena opstarten? Neem contact met ons op, wij helpen je graag!

Wij vertellen je graag over de kracht van een klantarena en wat dit instrument andere organisaties al heeft opgeleverd.