Klantenonderzoek

B2B klantwaarde onderzoek.

Als je wilt groeien met jouw organisatie heb je twee opties: net voldoende doen in minder tijd en/of voor minder geld OF meer waarde creëren voor jouw klanten door te ontdekken wat ze belangrijk vinden. BRIL innovatie gelooft sterk in het tweede als je een gezonde en succesvolle organisatie wilt zijn. Achterhaal wat jouw klanten onder waarde verstaan met behulp van onze innovatieve B2B klantenonderzoek. Onderneem actie op de resultaten en krijg er winstgevende en, nog belangrijker, loyale klanten voor terug!

Waarom een klantenonderzoek?

Wanneer je naar de wereld kijkt vanuit het oogpunt van jouw klanten, kun je jouw producten en diensten nóg beter maken. Ga op zoek naar antwoorden op vragen als: Welke uitdagingen heeft de klant? Waar ligt hij wakker van? Wat wil de klant oplossen of voor elkaar krijgen? Naar welke waarde is hij op zoek? Ons innovatieve B2B klantenonderzoek helpt je bij het beantwoorden van deze vragen en leert jouw organisatie om (nog) klantgerichter te denken. Het is belangrijk dat je jouw producten en diensten afgestemd op deze klantbehoeften, zodat deze klanten ook in de toekomst ervoor kiezen om zaken met jouw organisatie te doen.

Referenties:

Klantwaarde onderzoek en tevredenheidsonderzoek: wat is het verschil?

Een klantwaarde onderzoek is niet vergelijkbaar met een klanttevredenheidsonderzoek. Bij een klanttevredenheidsonderzoek blik je terug of sta je stil: doe ik goed wat ik doe? Je gaat uit van wat je maakt/doet en of de klant dit goed vindt. Maar vindt de klant ook dat je het juiste doet? Dat is waar het bij klantwaarde onderzoek om draait. Wij zijn ervan overtuigd dat je als organisatie veel meer waarde haalt uit inzichten die vertellen of je het juiste doet en waar kansen liggen om ook in de toekomst succesvol te kunnen zijn.

Lage kosten, hoge feedback (min. 30% respons)

Concreet en direct met de uitkomsten aan de slag

Binnen 3 weken de eerste resultaten

Eenvoudig in te vullen door jouw klanten

Analyseer. Besluit. Versterk.

Met het klantenonderzoek van BRIL innovatie achterhaal je de klantwaarde van jouw doelgroep met een digitale vragenlijst. Op basis van deze gegevens ga je kijken waar er nog ruimte is voor verbetering. Dan breekt het geen-woorden-maar-daden-moment aan waarin je aan de slag gaat om deze verbetering door te voeren. Het klantenonderzoek maakt het heel eenvoudig om de veranderende behoeften van klanten te monitoren, daarop te reageren en de voice of the customer een prominente plek in je managementbesluiten te geven.

Neem data-gedreven beslissingen

Begrijp je klanten beter en neem management besluiten op basis van feiten. Leg kwantitatieve en kwalitatieve feedback van klanten en prospects vast op het moment dat zij daar het meest voor open staan.

Bouw aan klantrelaties

Deel de resultaten met collega’s én klanten. Versterk de relatie met klanten door met elkaar in gesprek te gaan over de uitkomsten. Gebruik de klant als hefboom om jouw team klantgerichter te maken.

Versterk businessmodellen

Check of wat jij over jouw producten of diensten zegt overeenkomt met wat klanten zeggen. Stuur bij waar nodig zodat klanten geen nee meer kunnen zeggen omdat jouw product of dienst precies is wat ze zoeken.

Bekijk jouw klanten door een andere bril

 

Ga vandaag nog op ontdekkingsreis en verdiep je in jouw klanten. BRIL innovatie helpt je graag de juiste klantwaarden creëren en te zorgen dat concurrentie irrelevant wordt. Wij hebben standaard vragenlijsten en bieden uiteraard ook maatwerk aan om volledig bij jouw organisatie aan te sluiten. Meer weten of direct aan de slag? Neem contact met ons op en stort je in het brein van jouw klanten!