Ontdek waar groei voor jouw organisatie mogelijk is!
Is de steeds groter wordende concurrentie een blok aan je been? Wil je failliet gaan of niet?! De kans is groot dat je er voor kiest om te willen groeien. Dan is het zaak om te ontdekken welke mogelijkheden jouw organisatie heeft om deze groei te kunnen maken. Het is belangrijk om niet zomaar iets te doen. Je moet van te voren goed bedenken wat jouw doelen zijn en vooral waar je klanten waarde aan hechten. Een groeistrategie biedt de helpende hand!
Wat is een groeistrategie?
Waarom heb ik een groeistrategie nodig?
Hoe geef je jouw strategie vorm?
Wanneer je aan de slag gaat met een groeistrategie is het belangrijk om allereerst te kijken hoe je jouw klanten nog beter kan helpen. Hierbij kan een klantonderzoek je helpen om de klantwaarde te ontdekken. Bij klantwaarde gaat over het product/dienst (‘wat krijg ik?’) en de service (‘hoe krijg ik het?’) ten opzichte van de prijs (‘wat betaal ik ervoor?’). Op basis van het klantonderzoek ontdek je waar jouw klanten waarde aan hechten. Vervolgens zoek je middels de Blue Ocean Strategy hoe jouw organisatie zich van de concurrenten kan onderscheiden op basis van deze klantwaarde. De Blue Ocean Strategy vergelijkt de waardepropositie van jouw bedrijf met twee of drie van jouw grootste concurrenten. Tot slot geef je jouw innovaties de juiste richting met een innovatiestrategie. Door deze stappen te doorlopen achterhaal je dus de ruimte binnen jouw branche waarin jij kan groeien.
Wakker innovatie aan met BRIL innovatie
Bij het vormgeven van jouw groeistrategie is zoals eerder gezegd innoveren van belang, want wanneer je niet innoveert sta je stil. Kom dus in beweging en wakker innovatie binnen jouw organisatie aan! Creëer een echte innovatiecultuur met het innovatielab. Ga vandaag nog aan de slag!
Kun je wel wat hulp gebruiken van onze innovatie specialisten om jouw organisatie op het gebied van innovatie vorm te geven? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op.