Blog

Klant centraal: innovatie is als verliefdheid…

Verliefdheid? Jazeker, dat start met die kriebel om te innoveren, om als organisatie waardevol te blijven, om met nieuwe en verrassende concepten het hart van je klant op hol te laten slaan! En daar ontstaat verliefdheid, verliefd worden op de uitdagingen van jullie klant. Waar...

Tijd voor innovatie

Innovatie verdient prioriteit, maar hoe maak je daar tijd voor? Dat is de hamvraag! Het belang van innoveren staat voor veel organisaties eigenlijk nooit meer ter discussie, maar het is en blijft belangrijk. Zonder problemen benoemen we de noodzaak van innovatie. Het is noodzakelijk om als...

Wendbare organisatie? 4 argumenten naar blijvend succes.

Waarom praat de hele wereld toch over agile organisaties, een wendbare organisatie, veerkrachtige organisaties, en innovatie als competentie inbedden? Daar is een reden voor, want in turbulente tijden is het belangrijk om als organisatie wendbaar te zijn, veerkracht te tonen en continu aan te kunnen...

Wat is open innovatie? En hoe doe je dat?

Open innovatie is niet gratis en het vergt veel van je organisatie. Je moet het op de juiste manier inzetten, organiseren en werkend maken, op die vraagstukken waar open innovatie relevant voor is. Bij ieder vraagstuk of innovatiethema dat in een open innovatiesetting vastgepakt wordt,...

Innovatieproces verbeteren?

Een snel en soepel innovatieproces wil iedereen. Wij bevinden onszelf in een tijdperk waar alles wat net populair is snel wordt opgevolgd door een betere óf goedkopere optie. De verwachtingen van de klant liggen hoger, zo willen klanten binnen 5 minuten iets kunnen bestellen en...

Goed verandermanagement begint met een sterk verhaal

Bij verandermanagement streven we eigenlijk altijd naar succes. Bijvoorbeeld: "We willen als bedrijf innovatiever worden!" of "We willen niet langer denken in producten, maar vanuit wat er zich in de hoofden van de klant afspeelt." Hoe vaak eindigt deze wens niet met de boodschap: "Dus,...