Blog

Zorginnovatie: hoe innovatief is de orthopedische sector?

Zorginnovatie is een erg actueel thema in tijden waar markten, onder invloed van technologische ontwikkelingen, zich sneller ontwikkelen dan organisaties. Veel orthopediepraktijken blijken bezig te zijn met innovatie in enige vorm. Het richtpunt is het ontwikkelen van betere producten en diensten, zoals hulpmiddelen of behandelmethoden,...

Scrum werken: wakker innovatie aan!

Er zijn boeken vol geschreven over verandermanagement, agile werken en de scrum methodologie. In ondertitels wordt beloofd dat dit leidt tot sneller, beter en effectiever werken. Een ontzettend mooie belofte natuurlijk! Uitgangspunten van scrum werken zijn dat je organisatie in de praktijk aan de slag...

4 principes voor een sterke innovatiecultuur

In een wereld waarin verandering de enige constante factor is en waarin markten zich sneller ontwikkelen dan organisaties, is het innovatief vermogen van uw organisatie de sleutel tot succes. Vergelijk de huidige tijd met een permanente verbouwing, waarin de verkoop succesvol door moet gaan. Organisaties...

Waarom innoveren zo moeilijk is en hoe je dat kunt veranderen

Blijvend succesvol innoveren lukt alleen met een innovatiestrategie, betoogt Toni Sfirtsis van TIAS. 'Maar de meeste organisaties hebben er geen'. Het vraagstuk waarom innovatie vaak mislukt is veel fundamenteler dan het veelgehoorde argument: de executie. ‘De meeste organisaties hebben geen innovatiestrategie’, zegt dr. Toni Sfirtsis van...

Leren en innoveren: doe een experiment!

“Innoveren is iets op een andere manier doen met meer resultaat” Vanuit deze definitie is innovatie toepasbaar op iedere organisatie, in iedere branche. Het veranderen van werkprocessen of het radicaal omgooien is te leren. Tegenwoordig moeten organisaties snel kunnen schakelen en wendbaar zijn. Waarom is dit...

Innovatief vermogen vergroten, experimenteer!

Het vergroten van het innovatief vermogen is voor organisaties noodzakelijk om succesvol te kunnen blijven in continu bewegende marktomstandigheden. Maar veel bedrijven weten niet hoe om te gaan met de paradox, aldus onze BRIL-collega Professor Dr. Toni Sfirtsis in het FD. Aan de ene kant...

De buitenwereld is veel te complex voor gemiddelde manager

Veel bedrijven gaan ten onder aan slecht management. Teruggaan naar de basis is de enige remedie, stelt strategie-expert Toni Sfirtsis. Managers kunnen externe complexiteit niet aan. Dat is nog eens een krasse uitspraak! Omgaan met economische turbulentie, veranderende klantbehoeften begrijpen, het structureel introduceren van innovatieve producten...

ASRE: nog veel innovatie mogelijk in vastgoedsector

Op het gebied van product, organisatie en waardeketen is er nog veel ruimte voor innovatie in de vastgoedsector. Dat was een van de conclusies half september tijdens een bijeenkomst op de Amsterdam School of Real Estate (ASRE) over innovatie in de vastgoedsector. Toni Sfirtsis, docent bij...

Écht waardevolle informatie halen uit je klantonderzoek?

Stel jezelf 2 belangrijke vragen! Organisaties die luisteren naar hun klant zijn succesvoller. Het bestaansrecht van onze organisaties hangt af van of we onze klanten voldoende waarde kunnen bieden. Dat bepaalt niet de organisatie, maar dat bepaalt de klant. Waarde is dan ook pas waarde, als...