Blog

Klantwaarde: voorwaarde voor een succesvolle organisatie

Wat is klantwaarde nu eigenlijk? Hoe kan het bijdragen aan een succesvolle organisatie? Klantwaarde is een belangrijke factor om als organisatie succesvol te zijn. Klantwaarde is de waarde die jouw klanten ervaren bij jouw product of dienst. Jouw klanten ervaren waarde wanneer ze meer krijgen...

Lean Startup: experimenteer, maak fouten en leer!

Wanneer je de term Lean Startup hoort gaat er meestal wel een belletje rinkelen omdat de term bekend voorkomt, maar velen komen niet verder dan de herkenningsfase. Zonde! Want deze methode kan ervoor zorgen dat jouw organisatie kan excelleren binnen de branche. Je vraagt je...

Design sprint: innoveer snel en gemakkelijk in 5 dagen!

Vaak is binnen een organisatie een bepaald probleem de reden om te gaan innoveren. Wanneer je als organisatie wilt innoveren kruip je als het ware in de huid van een kunstenaar. Je wilt met een open minded houding iets nieuws creëren en je creativiteit de...

Zorginnovatie: hoe innovatief is de orthopedische sector?

Zorginnovatie is een erg actueel thema in tijden waar markten, onder invloed van technologische ontwikkelingen, zich sneller ontwikkelen dan organisaties. Veel orthopediepraktijken blijken bezig te zijn met innovatie in enige vorm. Het richtpunt is het ontwikkelen van betere producten en diensten, zoals hulpmiddelen of behandelmethoden,...

Scrum werken: wakker innovatie aan!

Er zijn boeken vol geschreven over verandermanagement, agile werken en de scrum methodologie. In ondertitels wordt beloofd dat dit leidt tot sneller, beter en effectiever werken. Een ontzettend mooie belofte natuurlijk! Uitgangspunten van scrum werken zijn dat je organisatie in de praktijk aan de slag...

4 principes voor een sterke innovatiecultuur

In een wereld waarin verandering de enige constante factor is en waarin markten zich sneller ontwikkelen dan organisaties, is het innovatief vermogen van uw organisatie de sleutel tot succes. Vergelijk de huidige tijd met een permanente verbouwing, waarin de verkoop succesvol door moet gaan. Organisaties...

Waarom innoveren zo moeilijk is en hoe je dat kunt veranderen

Blijvend succesvol innoveren lukt alleen met een innovatiestrategie, betoogt Toni Sfirtsis van TIAS. 'Maar de meeste organisaties hebben er geen'. Het vraagstuk waarom innovatie vaak mislukt is veel fundamenteler dan het veelgehoorde argument: de executie. ‘De meeste organisaties hebben geen innovatiestrategie’, zegt dr. Toni Sfirtsis van...

Leren en innoveren: doe een experiment!

“Innoveren is iets op een andere manier doen met meer resultaat” Vanuit deze definitie is innovatie toepasbaar op iedere organisatie, in iedere branche. Het veranderen van werkprocessen of het radicaal omgooien is te leren. Tegenwoordig moeten organisaties snel kunnen schakelen en wendbaar zijn. Waarom is dit...