Je bent hier: Home » Innovatie boost » Klantonderzoek

Klantonderzoek

Achterhaal de klantbehoefte.

Als je wilt groeien met jouw organisatie heb je twee opties: net voldoende doen in minder tijd en/of voor minder geld of meer waarde creëren voor jouw klanten door te ontdekken wat ze belangrijk vinden. BRIL innovatie gelooft sterk in het tweede als je een gezonde en succesvolle organisatie wilt zijn. Achterhaal direct de klantbehoefte met ons klantonderzoek en leer jouw organisatie nog klantgerichter denken. Benut jouw waardevolle inzichten uit het klantonderzoek voor meer betrokken en winstgevende klanten. Dat wil toch iedereen?

Waarom een klantonderzoek?

Wanneer je naar de wereld kijkt vanuit het oogpunt van jouw klanten, kun je jouw producten en diensten nóg beter maken. Ga op zoek naar antwoorden op vragen als: Welke uitdagingen heeft de klant? Waar ligt hij wakker van? Wat wil de klant oplossen of voor elkaar krijgen? Naar welke waarde is hij op zoek? Ons innovatieve B2B klantonderzoek helpt je bij het beantwoorden van deze vragen en leert jouw organisatie om (nog) klantgerichter te denken. Het is belangrijk dat je jouw producten en diensten afstemt op de klantbehoefte, zodat klanten ook in de toekomst voor jouw organisatie blijven kiezen.

Benieuwd naar organisaties die je zijn voorgegaan? Neem een kijkje bij onze referenties:

Klantonderzoek naar de waarde en naar de tevredenheid: wat is het verschil?

Een klantwaarde onderzoek is niet vergelijkbaar met een klanttevredenheidsonderzoek. Bij een klanttevredenheidsonderzoek blik je terug of sta je stil: doe ik goed wat ik doe? Je gaat uit van wat je maakt/doet en of de klant dit goed vindt. Maar vindt de klant ook dat je het juiste doet? Dat is waar het bij klantwaarde onderzoek om draait. Wij zijn ervan overtuigd organisaties veel meer waarde halen uit dit type klantonderzoek. Niet alleen terugblikken op wat je hebt gedaan, maar ook te weten komen waar voor jou kansen liggen om in de toekomst succesvol te zijn.

Lage kosten, hoge feedback (min. 30% respons)

Concreet en direct met de uitkomsten aan de slag

Binnen 3 weken de eerste resultaten

Eenvoudig in te vullen door jouw klanten

Analyseer. Besluit. Versterk.

Met het klantonderzoek van BRIL innovatie achterhaal je de klantwaarde van jouw doelgroep met een digitale vragenlijst. Op basis van deze gegevens ga je kijken waar er nog ruimte is voor verbetering. Dan breekt het ‘geen-woorden-maar-daden-moment’ aan waarin je aan de slag gaat om deze verbetering door te voeren. Het klantonderzoek maakt het heel eenvoudig om de veranderende behoeften van klanten te monitoren, daarop te reageren en de voice of the customer een prominente plek in je managementbesluiten te geven.

Neem data-gedreven beslissingen

Begrijp je klanten beter en neem management besluiten op basis van feiten. Leg met het klantonderzoek kwantitatieve en kwalitatieve feedback van klanten en prospects vast op het moment dat zij daar het meest voor open staan.

Bouw aan klantrelaties

Deel de resultaten met collega’s én klanten. Versterk de relatie met klanten door met elkaar in gesprek te gaan over de uitkomsten. Gebruik de klant als hefboom om jouw team klantgerichter te maken.

Versterk businessmodellen

Check tijdens het klantonderzoek of wat jij over jouw producten of diensten zegt overeenkomt met wat klanten zeggen. Stuur bij waar nodig zodat klanten geen nee meer kunnen zeggen omdat jouw product of dienst precies is wat ze zoeken.

Bekijk jouw klanten door een andere bril

 

Ga vandaag nog op ontdekkingsreis en verdiep je in jouw klanten. BRIL innovatie helpt je graag de juiste klantwaarden creëren en jouw concurrentie irrelevant te maken. Wij bieden standaard vragenlijsten, maar uiteraard ook klantonderzoek op maat om naadloos aan te sluiten bij de behoeften van jouw organisatie. Meer weten of direct aan de slag? Neem contact met ons op en stort je in het brein van jouw klanten!

Ben je klaar voor de volgende stap en wil je het wat grootser aanpakken? Bekijk dan ook eens de mogelijkheden van een klantarena.